Никулденски шаран плакия



  Никулден е празник, който винаги съм празнувала и много обичам! Като малка на този ден празнувахме имен ден на баба и братовчед ми, както и рожден ден на братовчедка ми. Никулден е празник и на Бургас, а тъй като аз съм си "заклета" бургазлийка, няма как да пропусна тържествата в града - на този ден нашият град наистина празнува!
  Естествено по традиция на Никулден се приготвя задължително риба. Винаги съм обичала шаран плакия, който мама приготвяше - свързвам го не само с празника, но и с детството. Затова сега го приготвям и аз. И споделям рецептата с Вас. Дано да Ви хареса и да създава семейни спомени и на Вас! 


Необходими продукти:

1 - 1,5 кг шаран
8 вр пресен лук
1 вр пресен чесън
6 домата 
50 гр орехи
2 лимона
4 с.л. олио 
1 с.л. брашно
сол
черен пипер
червен пипер
2 дафинови листа

Начин на приготвяне:

Изчистете и измийте добре шарана. Махнете главата и опашката, ако желаете. Можете да го нарежете и на парчета. Посолете и поръсете с черен пипер. Оставете да престои поне час в хладилник, а ако имате възможност - цяла нощ. 
В дълбок тиган загрейте олиото и задушете пресния лук и чесън. Когато омекнат, добавете наситнените домати, посолете, поръсете с черен и червен пипер, брашното и оставете течността да се редуцира. Свалете от котлона и прибавете накълцаните орехи.
Сложете шарана в подходяща тава, в него сложете малко от лучената смес, както и няколко резена лимон, а останалата смес изсипете наоколо. Прибавете дафиновия лист. Върху рибата наредете останалите резени лимон, а върху тях - резени домат. Полейте със струйка олио, завийте с фолио и печете за 30-40 минути в предварително загрята на 220 градуса фурна. Махнете фолиото, ако има излишна течност, я изсипете и доизпечете за още поне час. 

0 коментара:

Публикуване на коментар

Добра храна от Иви Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino