Финландска супа със сьомга

  В началото на годината съпругът ми претърпя сърдечна операция и последните два месеца ми се налага да приготвям разнообразно и питателно меню три пъти на ден. Съобразявам се с неговите вкусови желания, но понякога наистина ме изумява. Наскоро поиска финланска супа със сьомга ... бил я опитал във Финландия и била много вкусна! Признавам си, че аз нямах идея какво представлява тази супа, но естествено като добра съпруга и още по-добър кулинар приех "предизвикателството". И наистина ми се получи много добра супа...

Необходими продукти за 4 порции:

200 - 300 гр сьомга / можете да използвате сьомгова пъстърва, без кожа /
30 гр масло
1 стр праз, нарязан на тънки колелца
1 морков, ситно нарязан
 2 големи картофа, нарязани на малки кубчета
2 л зеленчуков бульон, горещ
200 мл готварска сметана
сол, черен пипер
пресен копър за сервиране
 
Начин на приготвяне:
 
Нарежете рибата на малки парченца и отделете настрана.
В тенджера загрейте маслото. Щом се разтопи добавете нарязаните праз и морков и оставете да омекнат. Прибавете кубчетата картофи и изчакайте 1 минута да се позадушат. Тогава налейте горещия бульон и разбъркайте. Оставете на среден огън, докато картофите се сварят.
Когато зеленчуците са готови, добавете парченцата риба, разбъркайте и оставете да поври още 2- минути. Прибавете сметаната и овкусете с черен пипер и сол, ако е необходимо.
Сервирайте супата гореща, поръсена с пресен копър.
 

0 коментара:

Публикуване на коментар

Добра храна от Иви Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino