Домашен течен шоколад


     Домашният течен шоколад е нещо, което свързвам с баба и детството! Колко пъти се е случвало баба да ме посрещне с малката стъклена чинийка, пълна с любимия ми течен шоколад ... още помня точния му вкус! 
      Разбира се, по него време баба го приготвяше просто, защото по магазините не продаваха течен шоколад, аз днес го приготвям, защото не знам какво има в течния шоколад, с който са пълни магазините. А тъй като дъщеря ми, като всяко дете, обича шоколад, а аз не искам да я излагам на излишни вредни съставки, винаги имам буркан с този течен шоколад в хладилника. А и винаги си заслужава да видя как грейва личицето й щом чуе, че й приготвям течен шоколад. 
      Признавам си, че не е 100% вкусът на бабения шоколад, което според мен се дължи на използваното какао, ако намерите едновремешно какао може и да получите автентичен вкус. При всеки случай си заслужава да го опитате.

Необходими продукти:

250 гр сухо мляко
4 с.л. неподсладено какао
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. вода
100 гр масло, със стайна температура

Начин на приготвяне:

В купа сложете сухото мляко и какаото и разбъркайте много добре, за да се смесят напълно.  
В касерола сложете водата и захарта и загрейте на слаб огън. Щом захарта се разтвори напълно, добавете маслото и разбъркайте добре. Свалете от котлона и изсипете при какаовата смес. Разбърквайте внимателно с помощта на тел до получаване на гладка, еднородна смес. Ако желаете, прецедете през цедка за още по-гладък и нежен шоколад. 

0 коментара:

Публикуване на коментар

Добра храна от Иви Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino