Гюзлеми


        След ястията с кисело зеле, гюзлеми е втората вкусотия, която свързвам с моята баба и детството. Само, че едно време гюзлеми за мен бяха просто "баничките на баба", изобщо съм нямала представа, че идват от Турската кухня. Честно казано за мен все още са си баничките на баба и сигурно така ще остане. 
     Баба ги печеше направо на едновремешния котлон и аз никога не съм и помисляла, че мога да ги приготвя, тъй като вече имаме "модерни котлони". Преди няколко години, обаче мама ми ги приготви и с голямо учудване, но и радост, открих, че могат да се приготвят и на леко намаслен тиган. И оттогава с най-голямо удоволствие си приготвям домашно гюзлеми и с още по-голямо удоволствие си го хапвам. 
         Споделям с Вас тази за мен семейна рецепта и се надявам да Ви е от полза.
Необходими продукти за 8 броя:

500 гр брашно
1 ч.л. сол
1 с.л. олио
200 мл студена вода
200 гр краве сирене
масло за намазване

Начин на приготвяне:

В купа пресейте брашното, направете кладенче и в него сложете солта, олиото и студената вода. Замесете лепкаво тесто, което разделете на осем еднакви парчета. Всяко парче разточете на правоъгълна тънка кора. В средата на всяка кора сложете натрошено сирене и завийте кората от всички страни, така че да се получи плик. Всеки плик изтънете внимателно с точилка. 
Готовите гюзлеми изпечете в силно нагорещен сач или незалепващ тиган, намаслен с много малко масло. Обрърнете и от двете страни. Веднага щом се изпекат, ги извадете и намажете с масло.
Сервирайте топли. 

0 коментара:

Публикуване на коментар

Добра храна от Иви Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino